Lissabon och HBT

Helds HBT-nyheter skriver intressant om hur Lissabonfördraget får positiva konsekvenser för homosexuella.

Jag delar Bengts syn på EU i allmänhet och hoppas att Lissabon kan göra EU till en bättre fungerande organisation. Man kan nog till och med anklaga mig för att vara något ”EU-naiv”. Jag gillar helt enkelt tanken och ser nya välfungerande institutioner på överstatlig nivå som nödvändiga för att vi ska ha en chans att bemöta de globala problemen.

Men nog blir man lite fundersam ibland över vad de håller på med, t ex gällande jordbrukspolitiken som Held också tar upp. Därför är det kul att läsa om positiva grejer som händer.

(Äh, jag svamlar. Jag kan liksom inte bara: ”Här är en intressant länk”, och låta det vara bra så.)

Kommentera

