Svininfluensan och foliehattar

Jag har sett uttrycket ”foliehattar” några gånger förut men har inte haft koll på vad det betyder. Nu såg jag det i ett blogginlägg på Jinge om svininfluensan. Enligt en Wikipedia-artikel är det nåt man i den svenska bloggosfären kallar konspirationsteoretiker och pseudovetenskapare när man vill förringa dem. Ok, why not. Tydligen (eller föga förvånande) finns det alltså diverse knasbolliga teorier om svininfluensan också.

Hmmm, jag har glömt vad jag ville säga med det här inlägget. Jag håller med Jinge i hans huvudpoäng: Det är en solidarisk handling att vaccinera sig, oavsett vem som profiterar på det. Jag är inte hundra på att jag tycker att all läkemedelsproduktion bör förstatligas, men kanske. Det viktigaste tycker jag är att patent ska dö. Patent ska dö.

Lite för trött för att formulera mig ordentligt denna morgon. Och så tagga och hej och hå. Vad jobbigt det är att blogga.

Kommentera

