Ny blogg

Ibland har jag tankar som jag vill formulera, som vill ut. Ibland är det om kontroversiella ämnen. Ibland har jag inte riktigt tänkt färdigt. Jag hindrar mig själv, för jag är feg. Vill inte stöta mig med någon. Vill inte verka dum. På denna blogg får jag skriva det jag tänker på anonymt.

På sista tiden har jag läst en del om Mellanösternkonflikten. Detta är ett precis ett sådant ämne. Jag har vänner som är starka Israel-anhängare, andra som är starka Israel-motståndare. En grej är att jag är feg, konflikträdd – jag vill inte stöta mig med någon av dem. En annan grej är att jag är osäker på vad som är rätt och fel. Tycker att det är en oerhört svår fråga. Därav denna blogg. Att stöta och blöta lite. Obehindrat. Utan att censurera mig själv. Vi får se.

Kommentera

